חוות דעת מומחה - המפתח לניצחון במשפט
חוות דעת מומחה
נהלו את המשפט שלכם שלכם בצורה חכמה!
אני מומחה לאינטרנט, בהתמקדות בפרסום, שיווק, מכירות וקידום אתרים.
אני מייעץ ומלווה חברות ויחידים בכל הקשור למדיום האינטרנטי. מקצוען מוסמך ע"י גוגל (Google Advertising Professional).
אני מרצה באוניברסיטאות ומכללות בתחומי הידע שלי – בעיקר הוראת השיווק וטכנולוגיות באינטרנט.
כתבתי מגוון של חוות דעת במינוי כמומחה מטעם בתי המשפט בתחום האינטרנט – פרסום, שיווק, קידום אתרים וטכנולוגיות.
אני מוסמך במינהל עסקים (MBA) ביה"ס לניהול של הפקולטה להנדסה, באוניברסיטת בן גוריון, באר שבע.
מדוע חוות דעת מצויינת מנצחת תביעה
כפי שציינתי לעיל, אני מרצה שנים רבות באקדמיה (מעל 30 שנים). לאורך השנים, למדתי כיצד לפרק נושאים מורכבים להסבר פשוט, אשר יובן ע"י קהל יעד, בעל ידע בסיסי בנושא ההרצאה.
כיום, אני משתמש בניסיוני זה, בכדי לפשט נושאים טכנולוגיים מורכבים, לעובדות המובנות לכל אחד.
בכדי לנצח בהליך משפטי, צד למשפט, חייב להיות מסוגל להסביר באופן חד ובהיר את עמדתו לבית המשפט, בכדי לשכנע שופט בצדקתו.
במצב בו מוצג לבית המשפט, הסבר מעורפל (שלא לומר לא מדויק ואף לא נכון), כל טיעון משפטי שיועלה, ע"י עורך דין, מצוין ככל שיהיה, לא יוכל להביא לניצחון המקווה.
מהי חוות דעת מומחה
חוות דעת מומחה הנה מסמך אשר נכתב ע"י איש מקצוע המתמחה בתחום מסוים ואשר עוסקת בעניין הקשור לתחום התמחותו.
עפ"י חוק בישראל, על צד במשפט (תובע או נתבע), אשר מעוניין להוכיח עניין שבמומחיות, לצרף חוות דעת לביסוס טענותיו (תקנה 129 לתקנות סדר הדין האזרחי). חוות דעת זו, מהווה נדבך מהותי ואף קריטי במסכת הראיות שמציג צד במשפט ומוגשת כמובן לבית המשפט בפורמט מקובל.
חוות דעת טובה של אדם בעל ניסיון בכתיבת חוות דעת, עשויה להכריע גורלה של תביעה אשר מתנהלת בבית המשפט.
מדוע נדרשת חוות דעת?
בתחומים רבים נדרשת חוות דעתו של מומחה רלוונטי. חישבו לדוגמה על קידום אתר אינטרנט (אציין כי כתבתי חוות דעת רבות בתחום). אדם חתם עם מקדם אתרים על הסכם לקידום אתר האינטרנט שלו בגוגל. קידום אתרים בגוגל, הנו תהליך ארוך ומורכב ביותר, אשר דורש ידע מקצועי רב ומדויק.
מחלוקות לא מעטות בין מזמיני עבודת קידום אתר למקדמי האתרים, מגיעות לפתחם של בתי המשפט. לעיתים צודק מקדם האתר, לעיתים מזמין העבודה, אך רק מומחה יכול לכתוב חוות דעת שתקבע מי מהם צודק ותהווה ראייה מכרעת לצדקת טענותיו של תובע או נתבע.
לחידוד ההבנה, אציג דוגמה נוספת. ראה אדם במוזיאון ציור מיוחד של הצייר הדגול פיקאסו. נניח ואותו אדם רוצה לרכוש ציור זה. כיצד ייקבע שוויו הכלכלי של הציור? כיצד ידע אותו קונה פוטנציאלי האם הציור הנו מקורי? בדיוק לשם כך, יישכרו שירותיו של מומחה לצורך הערכת שווי הציור והאם הציור הנו מקורי.
שופט בבית המשפט, הנו ללא ספק מומחה בתחום המשפט, אך אינו יכול להבין בכל תחום ספציפי. זהו תפקידה של חוות הדעת; לקחת מונחים וסוגיות בהן נדרשת מומחיות ספציפית ולהסביר ולבאר את הסוגיות בשפה מדוייקת ביותר, אך פשוטה וברורה להבנה לכל אדם.

סוגי חוות דעת מומחה
1. חוות דעת מומחה מטעם אחד הצדדים
חוות דעת מומחה יכולה להיות מוגשת לכל טריבונל שיפוטי כגון בית משפט, ועדות שונות, דירקטוריון חברה ועוד.
2. חוות דעת מומחה מטעם בית המשפט
מומחה זה חייב להיות בלתי תלוי בצדדים.
בתי המשפט במדינת ישראל מייחסים לחוות דעת מומחה מטעם בית המשפט משקל רב לאור מעמדו המיוחד של מומחה במינוי ע"י בית המשפט
הטייה של חוות הדעת / חוות דעת מוטה
בחוות דעת קיימת לעיתים, בעיה מובנית במידת האובייקטיביות של כותב חוות הדעת, שכן הוא מקבל את שכרו ממזמין העבודה ולכן לעיתים חוות הדעת אינה מדוייקת וחוטאת למציאות העובדתית. על כן נתפסת חוות דעתו כחוות דעת מטעם.
כמדיניות, אני מסרב לכתוב חוות דעת אשר אינני מאמין באופן מלא ומוחלט בתוכנה. לא אכתוב חוות דעת אשר איני שלם עם תוכנה ועם כל האמור בה ולפיכך, קל לי יותר להגן עליה במלוא הידע שלי בבית משפט, ככל שאדרש לכך.
מה ההגדרה של מומחה
כפי שלא ייעלה על הדעת שרופא אורתופד יכתוב חוות דעת בנושא של רפואת שיניים, כך נדרשת מומחיות ספציפית גם בתחומי האינטרנט והטכנולוגיה.
כולנו משתמשים בטכנולוגיות וגולשים באינטרנט מדי יום, כדבר שבשיגרה. אין הדבר הופך אותנו למומחים. אנו יודעים בד"כ לבצע פעולות אשר חוזרות על עצמן שוב ושוב מבלי להבין באמת מדוע אנו מבצעים זאת.
בראש ובראשונה, מומחה הינו אדם בעל ידע רב וספציפי. לשם כך נדרשות הכשרות רבות וניסיון רב שנים, כפי שאני מציע.
מומחה, אינו עורך דין, אך עליו לבנות את חוות דעתו, כך שהמשפטנים יוכלו לעשות בה שימוש מירבי למיקסום וחידוד טענות הצד המיוצג.
עד מומחה מתמקד בעובדות ובמשמעותן של העובדות, כלומר הוא בוחן את המקרה לפי אמות מידה מקצועיות.
חוות דעת – כמה דברים שכדאי לדעת
ככל עדות, רשאים הצדדים לזמן את המומחה – כותב חוות הדעת לחקירה. במקרה על המומחה להיות בעל יכולות של הצגת ממצאיו באופן ברור וקוהרנטי וכאן כמובן גם יבואו לידי ביטוי יכולותיי וניסיוני רב השנים.
רוצים להביא הרבה לקוחות בדרך קלה, מהירה ונוחה? אבישי פרוינד הוא הפתרון!
לשיחה עם אבישי או מלאו את הטופס
יכול לעניין אותך:

מקדם האתרים אמר לכם כי קישורים לאתר חשובים, למה? מי? כמה? את המאמר כתבתי עבור הסטודנטים במכללה למינהל בית הספר לתקשורת עם קולגה יקר זהר

סוכנות הדיגיטל אמרו לכם כי חשוב דף תודה וזאת על מנת לספור את ההמרות, למה? מי? כמה? במאמר אציג כיצד אני עובד ומהם התהליכים הנכונים

כמה פעמים התחלתם לפרסם בגוגל ולאחר חודש הסתבר שלא הגדרתם קוד רימרקטינג או לא אתם לא עוקבים אחרי שיחות טלפון במאמר אציג כיצד אני עובד

שמי אבישי פרוינד ואני משמש כעד מומחה מטעם בית המשפט בישראל בנושאי פרסום ושיווק באינטרנט, כמו כן אני משמש כיועץ / מומחה / מרצה בתחום.

יותר ויותר עסקים בוחרים שלא להסתפק יותר רק באתר אינטרנט מושקע, אלא הם פותחים גם עמוד עסקי בפייסבוק, במקרים רבים במיוחד בקרב עסקים קטנים, עמוד

עסקים בסדרי גודל שונים ובעלי מקצוע רבים בוחרים לקדם את עצמם בגוגל, הן דרך קידום אורגני והן דרך קידום ממומן, כלומר, קידום באמצעות פרסומות אשר

שאלתם את עצמכם פעם, למה פוסט מסוים שאתם מפרסמים בפייסבוק זוכה לחשיפה ולתגובות מצד הגולשים, בעוד שפוסט אחר שכתבתם לא מצליח להגיע לאותה רמה של

קישורים לאתר – למה צריך את זה?
מקדם האתרים אמר לכם כי קישורים לאתר חשובים, למה? מי? כמה? את המאמר כתבתי עבור הסטודנטים במכללה למינהל בית הספר לתקשורת עם קולגה יקר זהר

דף תודה – זה לא רק בשביל ההמרות
סוכנות הדיגיטל אמרו לכם כי חשוב דף תודה וזאת על מנת לספור את ההמרות, למה? מי? כמה? במאמר אציג כיצד אני עובד ומהם התהליכים הנכונים

צ'ק ליסט – קמפיין גוגל – לקוח חדש
כמה פעמים התחלתם לפרסם בגוגל ולאחר חודש הסתבר שלא הגדרתם קוד רימרקטינג או לא אתם לא עוקבים אחרי שיחות טלפון במאמר אציג כיצד אני עובד

מה כוללת עבודת קידום אתרים ללקוח?
שמי אבישי פרוינד ואני משמש כעד מומחה מטעם בית המשפט בישראל בנושאי פרסום ושיווק באינטרנט, כמו כן אני משמש כיועץ / מומחה / מרצה בתחום.

כיצד לייצר דף עיסקי בפייסבוק
יותר ויותר עסקים בוחרים שלא להסתפק יותר רק באתר אינטרנט מושקע, אלא הם פותחים גם עמוד עסקי בפייסבוק, במקרים רבים במיוחד בקרב עסקים קטנים, עמוד

למה מודעות גוגל נכשלות או מצליחות – מדריך מקיף
עסקים בסדרי גודל שונים ובעלי מקצוע רבים בוחרים לקדם את עצמם בגוגל, הן דרך קידום אורגני והן דרך קידום ממומן, כלומר, קידום באמצעות פרסומות אשר

עקרונות לכתיבת פוסט בפייסבוק – מה נכון ומה לא נכון לעשות
שאלתם את עצמכם פעם, למה פוסט מסוים שאתם מפרסמים בפייסבוק זוכה לחשיפה ולתגובות מצד הגולשים, בעוד שפוסט אחר שכתבתם לא מצליח להגיע לאותה רמה של
חוות דעת מומחה - המפתח לניצחון במשפט