שמי אבישי פרוינד ואני משמש כעד מומחה מטעם בית המשפט בישראל בנושאי פרסום ושיווק באינטרנט, כמו כן אני משמש כיועץ / מומחה / מרצה בתחום.
מאמר זה נכתב כדי לנסות להגדיר מה כוללת עבודת קידום האתרים.
ראשית אבהיר, מדובר בתחום שאין אליו סף כניסה ולמעשה כל אדם יכול להציע את שירותיו בתחום. תהליכי ההסמכה נעשים במכללות פרטיות לרוב ואין תעודת הסמכה אחת קבועה. יתרה מזאת, יש לא מעט אנשי SEO מאוד מקצועיים ומנוסים שכלל לא למדו את התחום באופן רשמי אלא למדו על סמך ניסוי וטעייה.
לכן חשוב להסתכל "באותיות הקטנות" של החוזים ולראות מה התחייבה חברת הקידום ללקוח.
הסבר בקצרה מה זה SEO ומה כולל שירות SEO / קידום אתרים ללקוחות:
SEO – Search Engine Optimization – מונח שמשמעותו אופטימיזציה למנועי חיפוש ובמילים פשוטות יותר, כל הדרכים שיעזרו לאתר להתאים את עצמו לסריקה של מנועי חיפוש בדגש על מנוע החיפוש המוביל בעולם – גוגל. תפקיד ה- SEO הנו שיפור יכולות הסריקה והאינדוקס של האתר, מה שעתיד להוביל להופעות מרובות יותר של האתר בתוצאות החיפוש וקידום טבעי (אורגני) לאורך זמן שיגדיל את הביקורים של גולשים רלוונטיים באתר.
עם השנים התפתח תחום ה- SEO וגדל לשירותי קידום אתרים. חשוב לעמוד בקצרה על ההבדלים בין שני המונחים: בעוד SEO מתייחס לאופטימיזציה של האתר, שירותי קידום אתרים כוללים אלמנטים נוספים המשפיעים על קידום האתר בתוצאות החיפוש בגוגל, כגון: כתיבת תוכן לאתר (על מנת להופיע בשלל ביטויים נוספים ולחזק את האתר בגוגל), קישורים לאתר, הגדלת תנועת גולשים לאתר, שיפור שימושיות הגולשים באתר ועוד.
לרוב אנשים מסתכלים היום על SEO וקידום אתרים כאותו מוצר.
תהליך עבודה נכון בשירותי קידום אתרים, צריך לכלול את שלבי העבודה הבאים:
מחקר מילים ומתחרים:
בשלב זה בוחרים יחד עם הלקוח את מילות המפתח שיקודמו באתר. מחקר זה צריך להישען מצד אחד על רלוונטיות מונח החיפוש לגולש ובדיקת כמות חיפושים בחודש – רצוי לבחור מונחים שימשכו גולשים רלוונטיים רבים ככל האפשר. מצד שני, יש לבצע מחקר מתחרים לניתוח המתחרים על הביטויים שנבחרו לקידום. במידה שנבחר ביטוי תחרותי מדי יהיה קשה מאוד לקדם אותו באתר תוך פרק זמן קצר, קל וחומר אם מדובר באתר חדש לגמרי שלא קודם בעבר.
דוח אופטימיזציה לאתר:
אחד השלבים החשובים והקריטיים בתחילת תהליך קידום. בשלב זה על חברת הקידום לסרוק את האתר לעומק ולחפש בעיות שמונעות מהאתר להתאנדקס ולהתקדם טוב יותר בגוגל. בין היתר בשלב זה מבצעים אופטימיזציה לכל דף באתר בנפרד על מנת לשלב את מילות המפתח שנבחרו לקידום. כמו כן נבדקות בעיות כמו מהירות טעינת דפים, התאמה למובייל ושלל בעיות שיכולות לפגוע בקידום כגון תוכן כפול באתר ועוד
אסטרטגיית תוכן וכתיבת תוכן באופן שוטף לאתר:
תוכן נחשב לאחד האלמנטים החשובים ביותר בקידום אתרים ולמעשה לא ניתן לקדם אתר ללא יצירת תוכן באופן שוטף. אסטרטגיית התוכן צריכה להיבנות בהתאם למחקר המילים והביטויים שנבחרו עם הלקוח. בהתאם לזאת, יש לבנות תכנית במהלכה יוזנו בכל חודש תכנים חדשים לאתר. בשלב ראשון נהוג להתמקד בכתיבת התוכן השיווקי בדפי הנחיתה שנבחרו לקידום – כלומר אם למשל נבחר לקידום ביטוי כמו: "תרגום שפות" – אז יהיה דף באתר שממוקד בדף הזה ובו יכתבו תוכן שיווקי שגם יעזור לקדם את הביטוי וגם יניע את הגולשים לפעולה ויגדיל פניות.
בניית קישורים ברשת:
מטרת סעיף זה – לייצר מוניטין חיובי לאתר באמצעות הצבעות (קישורים ואזכורים) מאתרים רלוונטיים אחרים לאתר המקודם. מדובר בתהליך שלרוב מבוצע באמצעות שיתופי פעולה ופנייה לאתרים אחרים עם הצעה לפרסום מאמר באתר שלהם תמורת קבלת קישור קרדיט.
לסיכום
הרבה מגדירים אותם מקדמי אתרים, תבדקו מה אתם מקבלים
בימים הקרובים אעלה מאמר ובו תוכלו להתרשם בעזרת כלים חינאמים לגבי פעילות המקדם